2015. február 11. 18:30 órakor

Malom Film-Színház

Jászberény, Fürdő u. 4.

SÜTI, BOR, TÁNC, SZEX


„...ez a ma esti program, oké?”

Amit a nő néz meg a férfin, s amit a férfi néz meg a nőn. 
A mindennapok egyperces szerelmei és a nagy szerelmek mindennapi egypercesei. 
Be nem teljesülő vágyak, tabuk, küzdelmek, kacérkodás a boldogsággal. Görcs és nyugalom hullámai. 
Neki vagy magamnak feleljek meg? Szertelenül vagy odaadóan? 
Akik egymást keresik és a választ: Eszti, a Klassz, Viki, a Vadóc, Greg, a Jó és Bogi, a Megértő. 
Meg ők összekeverve. Párkapcsolati dinamikától hajtott humoros kielégülés, csak ma este... vagy egész életen át? 

A Zéró Balett darabja a társkeresés témáját járja körül. 


„Unalmasan és magányosan telnek a hétköznap esték? Mindig ugyanaz a forgatókönyv; kaja, tévé, kanapén bealvás szólóban? Változtatnál, vagy legalábbis megnéznéd mások hogy csinálják? Akkor van egy tippünk: Süti, bor, tánc, szex – pontosan ebben a sorrendben ... négy táncossal és roppant izgalmas ivararánnyal. A Zéró Balett csapata bemutatja, hogyan kell, érdemes, vagy éppen tilos ismerkedni, hol talál ránk a nagy szerelem, és miképp fojthatunk játszmázásba egy egészen biztatóan induló románcot is. Bár ez utóbbi tevékenység a legtöbbünknél páratlan tehetséggel és rutinnal párosul, azért jó ha tudjuk, hogy nincs veszve minden. Csupán hajítsuk messzire az arcunkra csontosodott maszkokat, tudatosítsuk saját vágyainkat és elvárasainkat, valamint nézzünk szembe a piszkos kis démonainkkal. Pofonegyszerű, nem? Na ugye! Előtte azért jól jön egy kis bátorítás, mondjuk sütivel, tánccal stb…”   szerző: Macsek

 

Koncepció, rendezés: Berger Gyula

Koreográfia: Berger Gyula és a társulat tagjai

Zeneszerző: Szabó Attila

Szövegek: Szabó Ágnes Réka, Cziglényi Boglárka, társulat

Dramaturg: Cziglényi Boglárka

Kosztümtervező: Pillangó

Világítás: Szabon Balázs

Fotók: Fehér Krisztián, Justyna Jankowska

Produkciós menedzser: Szkárosi Agapé

Szereplők: Grégory Chevalier, Sarlós Flóra Eszter,

Sipos Viktória m.v., Varga Boglárka

Kórus: Gárdonyi Fanni, Kovács Andrea,

Lőrincz Adrienn, Szigeti Szilvia

 Támogatók:

EMMI, NKA, Műhely Alapítvány, L1 Egyesület

Jegyfoglalás: 

06 30 389 62 42 



2014. december 12-13. este 7 óra
BEMUTATÓ!

Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház

1027 Budapest, Jurányi u. 1.

T E S T S Z O B R Á S Z O K
Tótágas jellemrajzok mozgásban és hangban


Fotó: Bes Noémi

„Semmi sem olyan hétköznapi, mint a vágy, hogy különlegesek legyünk.”

Shakespeare


Mindig visszateszed az üres joghurtos, tejes dobozt a hűtőbe?
Szereted kanállal ütögetni az arcodat, megszagolni az emberek haját?
Tudsz köröket rajzolni a kis-lábujjaiddal?
Szeretsz fejjel lefelé lógva magánhangzók nélkül írni?
Eszel minden másnap túrós rétest?
FURCSA VAGY, MINT MINDENKI MÁS?

A Zéró Balett új darabjának témája a hétköznapi másság. Azokból az olykor vicces, olykor nevetséges, olykor szánalmas 
különcségekből építkezik, amelyek egyedi ízt, illatot kölcsönöznek az embernek, amelyek egyszerre teszik őt 
mindenki mástól különbözővé, és ugyanakkor szeretni valóan emberivé. 

Rendező: Berger Gyula 

Koreográfia: Berger Gyula és a társulat

Zeneszerző: Szabó Attila 

Kosztümtervező: Bodnár Enikő 

Szereplők (táncművészek): 
Grégory Chevalier 
Sarlós Flóra Eszter 
Somlai Anna 
Varga Boglárka

Közreműködik: Antal Malvina, szobrászművész

Támogatók:

EMMI, NKA, Műhely Alapítvány, L1 Egyesület




2014. november 17. 19.00 


Széchenyi utca 4., Békéscsaba, 5600

Sarlós Flóra Eszter

BefolyásolHATSZ 

Kortárs tánc előadás élő zenével

Zéró Balett produkció

TE hogy viselkedsz? Rád, hogy hat a másik, amikor bejön...a képbe, avagy a térbe?
Inspirál? Netán manipulál? Hol a bűvös határ alkalmazkodás és befolyásolhatóság között? 
Erőviszonyok felmérése, netán csak egy gonosz játék, melyet tudatosan űzünk, 
vagy aminek tudattalanul kitesszük magunkat!?


Táncosok, alkotótársak: 
Kovács Emese
Lukács Gergő
Sarlós Flóra Eszter 


Zene: 
Munkácsi Ádám (fuvola) 
Restás Gergő (gitár, ütőhangszerek)


Társulatvezető: Berger Gyula 
Menedzsment: Szkárosi Agapé 
Videó, fotó: Kozár Edit, Fehér Krisztián
Kosztüm: Simon-Ditta Judit 
Plakát: Ács Dóra

Támogatók:
EMMI, Műhely Alapítvány,
L1 Egyesület, NKA


Jegyár: 1000 Ft




Hopes & Memories project

LAURENT FESTAS (FR) - THEMI VENTURAS (RSA) - BERGER GYULA (HU) - MDU MTSHALI (RSA): 
T H E   L A S T   A N N I V E R S A R Y


7 October 2014, 8pm  Bakelit Multi Art Center, Budapest - WORLD PREMIERE 

 

9 October 2014, 8pm  A4, Bratislava

 

13 October 2014, 8pm  Studio of Heroes, Prague

 

23-24 October 2014, 8pm  Stable Theatre, Durban

 

30 October - 2 November 2014, 8pm  Market Theatre, Johannesburg


"The Last Anniversary" tells the story of the adventures of an African traveler stuck in an airport upon arrival in Europe. Caught in the administrative and judicial system, arrested and questioned, he remembers his ancestors 

and the price they had to pay for liberty. Inspired by the opera “The Barrier” by Langston Hughes and 

Jan Meyerowitz, this creation combines jazz and African influences with the original opera and explores 

the issue of fundamental human rights, the history of migration and of discrimination and racial profiling.


Director: Laurent Festas (FR)

Dramaturgist: Themi Venturas (RSA)

Choreography: 
Gyula Berger (HU), Mdu Mtshali (RSA)


Dancers: Ikki Hoshino (FR), Caroline Lemière (FR), Vusi Makanya (RSA), Mdu Mtshali (RSA), Flóra Eszter 
Sarlós (HU)


Actors: Bertrand Festas (FR), Themi Venturas (RSA)

Singers, musicians: Kelebogile Besong (RSA), Till Fechner (FR), Ildo Nandja (RSA), Edward Phiri (RSA), Martin Surot (FR)

Visual artists: Lukáš Matejka (SK), Michaela Bottkova (SK), Ondřej Růžička (SK), Dragan Stojčevski (CZ), Tomáš Žižka (CZ)

Partners, supporters: European Union Cultural Committee, Apodosz Foundation|SAFE Contemporary Art Studio, 

Bakelit Multi Art Center, EuroCulture en pays Gentiane (FR), Keep The Dream 144 & Catalina UnLtd (RSA), 

Mamapapa (CZ), Musique en Sorbonne (FR), Workshop Foundation (HU), National Cultural Fund (HU)

Trakt (SK), Dusi Dance Company (RSA), Zero Balett (HU)






       





Hopes & Memories projekt

LAURENT FESTAS (FR) - THEMI VENTURAS (RSA) - BERGER GYULA (HU) - MDU MTSHALI (RSA): 

A Z   U T O L S Ó   É V F O R D U L Ó

művészet a mindenkori rasszizmus ellen


2014. október 7, este 8  Bakelit Multi Art Center, Budapest -  VILÁG PREMIER 

 

2014. október 9, este 8  A4, Bratislava

2014. október 13, este 8pm  Studio of Heroes, Prague

2014. október 23-24, este 8  Stable Theatre, Durban

2014. október 30 - november 2, este 8  Market Theatre, Johannesburg


A darab egy mai afrikai utazó történetét meséli el, aki egy tetszőleges európai reptérre érkezvén, 

tévedésből a helyi adminisztráció és jog akadályaiba ütközik. S míg elzárása és kihallgatása tart, 

ősei jutnak eszébe - a harc, az áldozat, amellyel azok az ő nemzedéke szabadságát kivívták.

A Langston Hughes és Jan Meyerowitz “The Barrier” című operája inspirálta kortárs színpadi mű 

egyrészt hanganyagában ötvözi a dzsesszt és az afrikai gyökereket az eredeti operával, 

másrészt tematizálja az alapvető emberi jogok, a migráció, 

a diszkrimináció és rasszizmus kérdéseit.


Rendező: Laurent Festas (FR)

Dramaturg: Themi Venturas (RSA)

Koreográfia: Berger Gyula (HU), Mdu Mtshali (RSA)

Táncművészek: Ikki Hoshino (FR), Caroline Lemière (FR), Vusi Makanya (RSA), Mdu Mtshali (RSA), Sarlós Flóra Eszter (HU)

Színművészek: Bertrand Festas (FR), Themi Venturas (RSA)

Ének, zene: Kelebogile Besong (RSA), Till Fechner (FR), Ildo Nandja (RSA), Edward Phiri (RSA), Martin Surot (FR)

Látvány: Lukáš Matejka (SK), Michaela Bottkova (SK), Ondřej Růžička (SK), Dragan Stojčevski (CZ), Tomáš Žižka (CZ)


Partnerek, támogatók: 

Európai Unió Kulturális Bizottsága, Nemzeti Kulturális Alap, Magyarország

EuroCulture en pays Gentiane, Franciaország, Keep The Dream 144& Catalina UnLtd, Dél-Afrikai Köztársaság

Zéró Balett, Magyarország, Mamapapa, Csehország, Trakt , Szlovákia, Dusi Dance Company, Dél-Afrikai Köztársaság, 

Musique en Sorbonne, Franciaország, Műhely Alapítvány, Apodosz Alapítvány|Értékmegőrző Stúdió, Bakelit Multi Art Center

,  




       



A lemniszkáta felfedezése
kortárs tánc és testtudat



Roos van Berkel (Hollandia) és Berger Gyula (Magyarország) 
közös workshop sorozatának második intenzív tanfolyama, amely összekapcsolja a 
Lábán/Bartenieff Mozgás Analízist és a Testbarát Technikát.

A foglalkozásokon zajló páros munka során a mozgó testet tekintjük az információ forrásának. Célunk, hogy a mozgásban 
lévő testet úgy érzékeljük, mint egy dinamikus, folyton változó tájképet, amely különböző ösvényeken keresztül bejárható. 
A megfigyelésnek és a mozgás-kutatásnak a tengelyében egy, a gerinc vonatkozásában vizsgált dinamikus geometriai alakzat, 
az ún. ’lemniszkáta’ (fekvő nyolcas) áll. A workshopra a kezdőktől a profikig mindazokat várjuk, akik már valamilyen tapasztalattal rendelkeznek a mozgás, a tánc és/vagy a testtudati technikák világában. Mivel új tanfolyami anyagot nyújtunk, 
egyaránt várjuk az új jelentkezőket is, és azokat is, akik már részt vettek az előző kurzuson.

Mikor és Hol:

2013. aug. 29. (csütörtök): 18.00-21.00
ZéróPlusz Táncstúdió, 1027 Budapest, Jurányi u. 1. első emelet

2013. augusztus 30. (péntek): 18.00-21.00 és 2013. aug. 31. (szombat): 10.00-13.00
Jurányi Közösségi Produkciós Inkubátorház Kamaraterme, 1027 Budapest, Jurányi u. 1. földszint

Tanfolyam díja:

Augusztus 22-ig befizetve 12.000 Ft. Augusztus 22. után befizetve 14.000 Ft

FIGYELEM! AZ INFORMÁCIÓK EGYMÁSRA ÉPÜLÉSE MIATT JAVASOLT A MINDHÁROM FOGLALKOZÁSON 
VALÓ RÉSZVÉTEL! A WORKSHOP ELVÉGZÉSÉNEK FELTÉTELE A TELJES KURZUS DÍJ BEFIZETÉSE!

Jelentkezés, információ:

E-mail: zerobalett@gmail.com Tel: +36 70 5016 802 (Berger Gyula)




Roos van Berkel (Hollandia), kortárs táncművészeti tanulmányait a londoni Lábán Intézetben, illetve a New York-i Lábán/Bartenieff Mozgáskutató Intézetben végezte. 
Jelenleg az Amszterdami Színházi Főiskola Modern Tánc Tagozatának és az 
Eindhoveni Műszaki Egyetem Ipari Tervezői Tagozatának a tanára. A tanítás mellett szabadúszó előadóművészként és koreográfusként is dolgozik. 
Ízelítő korábbi budapesti tanfolyamából: http://vimeo.com/59792903 


Berger Gyula pályáját néptánc-művészként kezdte, később hazai és külföldi 
kurzusokon ismerkedett meg a különféle modern és kortárs tánctechnikákkal. 
1984-ben alapította meg első társulatát. 1993-ban az arnhemi (Hollandia) 
European Dance Development Center hallgatója lett, s itt posztmodern táncot tanult. 
1996-ban diplomázott, s Budapestre visszatérve folytatta koreográfusi tevékenységét. Jelenleg saját társulata, ZÉRÓ BALETT számára készít darabokat, 
együttműködik külföldi alkotókkal és workshopokat vezet..


A workshop Roos van Berkel és Berger Gyula hosszabb távú együttműködésének, a ‘YOUR BODY – MY LANDSCAPE’ projektnek a része. Az együttműködés a közös tanítás mellett egy új közös darab létrehozására irányul, amelynek a budapesti premierje 2013. október 25-én lesz a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházban.

„Testünk tükör, melyben tudatosítjuk a világegyetem körmozgását." Rudolf Lábán


A workshop támogatója: 

logo LMAnalysis




20th April, 2013, 8 p.m.
JURÁNYI PRODUCTION PUBLIC HOUSE, BUDAPEST

ZERO BALLET

CAKE, WINE, DANCE, SEX

"...this is today's program, okay?"

What the woman checks on the man, and what the man looks at on the woman. 
The one minute loves of everyday life and the daily one minutes of big loves. 
Unfulfilled desires, tabus, fights, flirtation with happiness. Waves of cramp and calmness. 
Shall I answer to him/her or to myself? Exuberantly or devotedly? 
The ones who are looking for each other and the answer: 

Eszti, the Cool, Ági, the Perky, Alex, the Good and Linda, the Broadminded. 

And they mixed up. Humorous satisfaction driven by partnership dynamics, 
only tonight... or throughout our whole life?

Since the humanity was split onto two genders, the main task and activity of the single man’s life is finding his/her matching pair – the companion search. Most of us long to have a soul, love or sexual partner and consider lots of different possibilities to find the ideal choice.

We make serious efforts on the row of this search in order to overcome the distance between us and the other – and we all know that very often this is not so easy. We tend to meet on the street, online, through partner finding offices, in clubs, house parties, during travelling, at our workplace, in school or in other courses…etc. 

But how do we really get in touch with the other or the same sex? What thoughts, hopes, feelings occur to us? What wishes and fears do we carry? What role do we play and which mask do we put on at the first meeting?

Even in case of a mutual and obvious affection we have to come a long way to get really close to the other person. The process of the getting acquainted with is an exciting journey, in the course of which we need to realize our own desires and expectations, and we have to face up to our fears. We have to learn to accept ourselves and – by making compromises – the other one. 

The characters of „Rapid Date” show the difficulties of the crossing of these psychological borders using own examples. The dancers meet in several circumstances and play different roles: while also confronting with each other, discovering the inner thoughts and dynamism which are hidden at the bottom of love relationships. 

Tickets:  jegy@fugeprodukcio.hu   Tel.: +36 70 777 25 33  



2013. március 16, 17.  este 8 óra
JURÁNYI PRODUKCIÓS KÖZÖSSÉGI INKUBÁTORHÁZ

ZÉRÓ BALETT
SÜTI, BOR, TÁNC, SZEX

Amióta az emberiség kettészakadt két nemre, az egyes ember életének egyik fő feladata és tevékenysége hozzáillő párjának megtalálása – a társkeresés. A legtöbben társra (szexuális és lelki partnerre) vágyunk, és a legkülönbözőbb lehetőségeket vesszük igénybe, hogy rátaláljunk az ideális jelöltre. Ennek során komoly erőfeszítéseket teszünk azért, hogy a köztünk és a másik ember között lévő távolságot legyőzzük – és mindannyian tudjuk, hogy ez sokszor nem is olyan könnyű. Ismerkedünk az utcán, a világhálón, a társkereső ügynökségeken keresztül, a diszkókban, a házibulikban, a partikon, utazás közben, a munkahelyünkön, az iskolákban, tanfolyamokon, stb.




De hogyan teremtünk kapcsolatot a másik nemmel? Milyen gondolataink, reményeink, érzéseink vannak? Milyen vágyaink és milyen félelmeink?  Milyen szerepet 
játszunk, melyik arcunkat öltjük fel 
az első találkozások alkalmával?






Még kölcsönös, és nyilvánvaló vonzódás esetén is hosszú utat kell megtennünk, mire igazán közel kerülhetünk a másikhoz. 
A megismerkedés folyamata egy izgalmas utazás, amelynek során tudatosítanunk kell saját vágyainkat és elvárásainkat, és szembe kell néznünk félelmeinkkel. Meg kell tanulnunk elfogadni önmagunkat, és – kompromisszumokat kötve – a másikat is. 






A „Süti, bor, tánc, szex” szereplői saját életükből hozott példákon keresztül mutatják 
be az emberek között húzódó pszichológiai természetű határok átlépésének nehézségeit.

Bemutató: 2013. március 16, 17.  este 8 óra
JURÁNYI PRODUKCIÓS KÖZÖSSÉGI INKUBÁTORHÁZ

Tickets:  jegy@fugeprodukcio.hu   Tel.: +36 70 777 25 33  


Támogatók
Emberi Erőforrás Minisztériuma, NKA, 
Füge Produkció, 
L1 Független Művészek Közhasznú Egyesület
Média támogatás: Szinhaz.hu





Thuri György Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény - Várpalota

2012. október 16.


E N T E R ! 

Windows 2012 / Digi dili

Zártkörű előadás az iskola diákjainak

Visszakacsintott már rád a monitor? A számítógép hűséges társad, vagy csak halakat tartasz benne? 
Szeretnél egyet, amelyik csak akkor fagy le, ha te is úgy akarod? Akkor most biztosan élvezni fogod, 
ahogy életre kel az ember a gépben. Táncoltasd meg a négy digitális szellemet, 
akik ugrásra készen várják, hogy felkavarhassák az áramköreidet! Bukfencezik a kockavilág! 
Futtasd a programot, ne futamodj meg előle!







2012. szeptember 20. 19:00 órakor

Az L1danceFest 2012 keretében

BAKELIT  MULTI  ART  CENTER

A HANG KÖZEPE

rendező: Berger Gyula
koreográfia: Berger Gyula és a társulat tagjai
zeneszerzők: Sőrés Zsolt, Ágoston Béla, Márkos Albert
kosztümtervező: Bodnár Enikő
világítástervező: Szabon Balázs
előadók: Nemcsók Nóra, Sarlós Flóra Eszter, Szabó Ágnes Réka

A hangokból és mozdulatokból, időből és csendből születő figyelem kézen fogva vezet az áttetsző jelenvalóságba. 
Olykor, villanásnyi időre, rátalálunk egymásban az egy közös középpont varázslatára.

„Ha érezni tudsz egy középpontot, ahol minden hang hallható, akkor a tudatosságod egyszeriben áttevődik oda. 
Az egyik pillanatban még hallod a hangoktól zsibongó egész mindenséget, a másikban pedig a tudatosságod hirtelen 
befelé fordul, és te a hangtalanságot, az élet néma középpontját fogod hallani.

Ha ezt egyszer hallottad, akkor többé egyetlen hang sem zavarhat meg. Feléd tart ugyan, de sohasem ér el. 
Feléd tart, egyre csak közeledik, de sohasem jut el hozzád. Lesz egy pont, ahová egyetlen hang se lép be. 
És ez a pont te magad leszel.” – Osho

Támogatók:
Nemzeti Erőforrás Minisztériuma, NKA Táncművészeti Kollégium, Bakelit Multi Art Center Alapítvány, 
L1 Független Művészek Közhasznú Egyesület, Médiatámogatás: Füge Produkció, Szinhaz.hu

Beszélgetés Berger Gyula társulatvezetővel

 „A hang közepe” című előadásotokkal március 21.-én mutatkoztok be először a Bakelit M. A. C. színpadán, majd másnap este ugyanebben az időpontban ismét láthatunk titeket. Kortárs tánc produkciótok a test nyelvén keresztül a legbelsőnkig visz el, számotokra mit jelent ez, hogyan készültök egy-egy ehhez hasonlóan mély önismeretet és komoly fizikai felkészülést igénylő darabra?

Ami a fizikai részét illeti, rendszeresen tréningezünk, és sokat gyakorlunk – nincs más, jobb módszer a formába lendüléshez. Ami az önismeretet illeti, nagyon sokat tanulunk egymástól, hiszen mindenki más egyéniség, mindenkinek másban van az erőssége. Míg az egyik feladat – például a hangadás – az egyikünk számára természetes megnyilvánulási mód a színpadon is, addig a másikunk számára ez komoly kihívást jelent. Az ilyen és hasonló kihívásokkal való találkozások során, szembesülve saját magunk és a többiek reakcióival, mindig egy kicsit többet tudunk meg önmagunkról.

Így írtok magatokról: „A társulat nevében a ZÉRÓ kifejezés a misztikus középpontból való kiindulás szándékát jelzi… ilyenformán számunkra az alkotási folyamat jelképe is, hiszen ebben a folyamatban megpróbálunk felfedni valami addig rejtetten maradót, megkísérelünk hidat építeni a spirituális és a materiális létezés között.” Mennyire tartjátok spirituális térnek a színpadot? Milyen kapcsolatot építetek ki így a közönségetekkel?

Úgy gondolok a színpadra, mint egy olyan térre, amely a feltölthető energiával, és ezáltal maga is sugárzóvá válik. Az előadókból rezgések, hullámok indulnak, amelyek jó esetben annyira kiterjednek, hogy a közönség is bekerül a mezőbe, illetve valahogyan visszatükrözi ezt az energiát – így létre jöhet a körforgás, az összekapcsolódás. Úgy vélem, hogy ez a folyamat akkor a legeredményesebb, amikor az előadóknak sikerül tökéletesen eggyé válni az adott tevékenységgel, és kiiktatni saját személyes, kicsi „énjüket”.

Az előadásotokban piros rudakkal táncolnak a művészek, hogyan született meg ez az ötlet?

A mostani bemutatónk egy felújítás. A rudak még az eredeti verzióból maradtak ránk. Annak idején ösztönös döntés volt részemről használatba vételük. Úgy emlékszem, hogy volt néhány hosszabb rúd a próbateremben,   és valamilyen homályos megérzéstől vezérelve megkértem a táncosokat, hogy kezdjenek velük valamit.      Aztán, ahogy játszottak, improvizáltak a rudakkal, kiderült, hogy nagyon sok lehetőséget rejtenek magukban, felnagyítják a mozdulatokat, láthatóvá teszik az egyensúly legkisebb változásait, és rengeteg asszociációs   képet ébresztenek.

Kortárs tánc társulatként mennyire követitek a kortárs illetve a klasszikus balett mozgás hagyományait,                        és mennyiben számítotok újítónak?

Én mindig törekszem az egyediségre, de ez nem azt jelenti, hogy öncélúan próbálok „más” lenni, mint mások.   Ma már nem akarok mindenáron olyan nagyon különbözni másoktól, de beolvadni sem szeretnék a tömegbe. Nyilván senki, tehát mi sem tudunk teljesen elszakadni a hagyományoktól. Mindennek van előzménye, kár lenne tagadni, hogy a környezet hat ránk, és ebben semmi rossz nincs – ezért ma már nem félek attól, hogy olykor ilyen, vagy olyan, már ismert nyelven szólaljak meg. Ami számit, az az alkotás egészének hitelessége. Ügyelek rá, hogy amit a színpadon a nézők elé tárunk, az ne valaminek a lemásolása, utánzása legyen, továbbra sem akarok kliséket gyártani. Az a tapasztalatom, hogy ha sikerül igazán elmélyülni a választott témában, akkor mindig valami eredeti és friss dolog születik.

Előadásátok címét (A hang közepe) egy Siva idézetből merítettétek, s táncosként minden bizonnyal sokat jelent számotokra a zene, melyben feloldódva mozogtok. Magánemberként is ezt a zenei stílust kedvelitek?

Magánemberként és koreográfusként is nagyon sokféle zenét szeretek, nem mondhatnám, hogy emez vagy amaz a stílus a kedvencem. Mindazonáltal nem jellemző, hogy a darabjaim zenéit hallgatnám otthon a CD lejátszón éjjel-nappal. Amikor egy zenére elkezdünk dolgozni, akkor olyan, szinte fizikális kapcsolatba kerülünk vele, amilyenbe az átlagos zenehallgatás során nemigen. Ha ily módon, azaz aktívan hallgatunk egy zenét, akkor sokkal többet mutat nekünk magából, feltárulnak rejtettebb minőségei is. Így volt ez ennek a darabnak a zenéjével is, amelyet Sőrés Zsoltnak köszönhetünk. A felszínen ez egy olykor már-már brutális hangzású zene, 

de a munkafolyamat során felfedeztük a líraiságát is.

Három női alak, három kivételes táncos (Nemcsók Nóra, Sarlós Flóra Eszter, Szabó Ágnes Réka) mozog együtt produkciótokban, munkátokat profi díszlet-, és zeneszerző, illetve koreográfus segítette. Hogyan alakult a közös munka, miből indult ki a darab ötlete?

Ahogy említettem már, a darab képét talán legerőteljesebben meghatározó piros rudak használata egy intuitív döntés eredménye volt. Ez gyakran történik velem az alkotás során. Rendszerint nem kézenfekvő, nem a már a tudatosságom felszínére emelkedett témákhoz nyúlok. Jobban szeretek magam is sötétben tapogatózva kezdeni, és aztán rácsodálkozni arra, amit közösen találunk. Közösen, mert ebben a folyamatban meghatározó szerepet játszanak az alkotótársak (a zeneszerző, a kosztümtervező, stb.) valamint a táncosok is, akiket szintén egyenrangú alkotótársakként kezelek. Bár a döntő szót végül nekem kell kimondani, igyekszem mindenkinek elég nagy szabadságot adni az alkotási folyamatban.

 Megjelent a Magyar Színházi Portál oldalán






BAKELIT MULTI ART CENTER

2012. szeptember 10. 20:00
2012. szeptember 11. 20:00


Enter! 

(Windows 2012)

Visszakacsintott már rád a monitor? A számítógép hűséges társad, vagy csak halakat tartasz benne? Szeretnél egyet, amelyik csak akkor fagy le, ha te is úgy akarod? Akkor most biztosan élvezni fogod, ahogy életre kel az ember a gépben. Táncoltasd meg a négy digitális szellemet, akik ugrásra készen várják, hogy felkavarhassák az áramköreidet! Bukfencezik a kockavilág! Futtasd a programot, ne futamodj meg előle!

(Az előadás interaktív játék, amelyben a nézők számítógépes parancsokkal instruálják a táncosokat, akik egyre szövevényesebb improvizációba keverednek.)

Koncepció, rendezés: Berger Gyula
Koreográfia: Berger Gyula és a társulat tagjai
Zene: Brian Eno / David Byrne: My Life In The Bush Of Ghosts
Előadók: 
Elvira - Lakat Andrea
Kasszandra - Pintér Hajnalka
Raffaello - Szabó Zoltán
Rozika – Nemcsók Nóra
Játékmester - Kókai Andrea


Támogatók
Nemzeti Erőforrás Minisztériuma, NKA Táncművészeti Kollégium, Bakelit Multi Art Center Alapítvány, L1 Független Művészek Közhasznú Egyesület, Tünet Nonprofit Kft. Médiatámogatás: Füge Produkció, Szinhaz.hu